Projectes d'enguany

Projectes pedagògics

Enguany tenim a l'escola quatre projectes educatius en fase de consolidació:Voluntariat, El consell dels infants, Pla de consum de fruita i Escoles més sostenibles. I dos projectes de col·laboració:Espai C, Room 13 i Assis centre d'acollida.

Voluntariat

El benestar dels infants és la base perquè aquests es desenvolupin, creixin i aprenguin; per això a l’escola donem molta importància a aconseguir un bon acompanyament emocional dels infants. Plantegem el voluntariat en dos formats diferents: - Adreçat a petits, ajuda a millorar la presència dels adults i a disminuir ràtios. - Adreçat a mitjans, permet fer propostes precises on infants, en petits grups, desenvoluparan activitats concretes.

El Consell dels Infants

És una proposta d’educació en valors que vol sensibilitzar als infants i a la comunitat educativa, sobre la necessitat de la participació ciutadana en general i la dels propis infants en la vida de l’escola. Escoltar la seva veu per apropar-nos més a les seves necessitats és una obligació dels adults de l’escola i un dret dels nens.

Les dues funcions principals dels consellers són expressar les seves opinions i representar als seus companys.

El consell està format per dos infants de cada ambient de mitjans que es reuniran quinzenalment. I per dos infants dels ambients de petits que es trobaran un cop al mes. L’assemblea d’Infants es farà a l’inici i al final de curs i està oberta a tots els nens i nenes que vulguin participar.

Pla de consum de fruita

Impulsat pel departament de medi ambient i en cooperació amb la Unió europea, participem en el pla de sensibilització vers l’alimentació sana i saludable.

Projecte mediambiental “Escoles més Sostenibles”

Amb el desenvolupament d’un projecte de quatre anys mantindrem el nostre treball de bona consciència vers l’entorn tot traslladant-nos a la nova escola i aprofitant les oportunitats que aquesta escola nova ens ofereix.

Espai C, Room 13

El programa Espai C-Room 13 consisteix en l’acollida d'una jova artista en residència, enguany és l'Anna de la Santíssima Trinidad qui té el seu tallar al tercer pis de l'escola i el comparteix quatre matins a la setmana amb els infants de primària de l'escola. El seu objectiu principal és introduir l’art de forma contínua dins l’escola, mitjançant la creació d’un estudi artístic lliure coordinat pels nens i nenes de l’escola conjuntament amb l’artista resident. Teniu més informació en aquest enllç

Assis centre d'acollida

La LLuïsa fa les pràctiques del curs que realitza amb Assis Verd d'Horts Urbans i compostatge a la nostra escola cada dilluns al matí. Està amb la Dolors i l'Alba ajudant-les a millorar l'hort de l'escola així com les tècniques de planter i compostatge. Teniu més informació en aquest enllaç