El respecte i l'amor per cada un dels infants de l'escola

Respectar els ritmes, els temps i els processos de vida de cada infant. Sabem que el clima de seguretat i de confiança que oferim a les nostres criatures els permetrà desenvolupar-se de manera harmònica tot assolint els nivells d’autonomia i de seguretat que els permeti ser responsables dels seus propis actes, l’amor que els donem a l’escola els fa lliures, el nostre respecte i la llibertat que els oferim els fa ser conseqüents amb els límits i els ajuda a comprendre com en són de responsables de tot el que passa a l’escola.

Els infants a l’escola necessiten sentir-se estimats pels mestres, educadors i adults que els acompanyen. Aquesta estima els ajuda a reconèixer-se com algú important, a sentir-se feliç i a gust. Que els adults els tenim presents  i els valorem,  els dóna força per augmentar el concepte que tenen d’ells mateixos. Per això és importantíssim saber establir estrets vincles de relació amb els nostres alumnes i fomentar-ne entre iguals.

Estimar als infants és quelcom més que mostrar-los estima, que valorar-los pels seus progressos, que sentir-se commogut pels seus temors; el major valor de saber estimar el mostrem quan sabem estar amb l’infant en les dificultats, quan ens mostra que està enfadat amb el seu entorn i amb ell mateix, quan busca conflictes per cridar la nostra atenció i nosaltres pacients, amb respecte, força i contundència sabem mantenir-nos al seu costat amb amor, amb confiança, amb seguretat, tot mostrant-li que malgrat els seus errors ell o ella continua essent important per nosaltres, i que malgrat tot sempre estem allà amb ella o ell.

logo Escola dels Encants

08013 Barcelona || c. Consell de Cent 558-560