Si no visualitzeu correctament aquest correu, feu clic aquí

Butlletí de la
comunitat educativa de l’Escola dels Encants

núm.314: 16 Gener 2022

Encan(ta)ts

 

 

 

Notícies destacades


 

 

Protocol de gestió de casos covid als centres actualitzat amb les noves mesures

Departament d’Educació

 

Sobre la base de les dades epidemiològiques actuals es revisen les mesures de prevenció i protecció establertes al document Gestió de casos de covid-19 als centres educatius. Els canvis respecte del document vigent el primer trimestre són els següents:

 

 

  • Qualsevol símptoma inclòs en el protocol de gestió de casos​ és compatible amb covid-19. Per tant, davant d’un símptoma de nova aparició, encara que es presenti de forma aïllada, l’alumne/a o professional del centre educatiu s’ha de quedar a casa i posar-se en contacte per telèfon, o mitjançant La Meva Salut, amb el centre d’atenció primària perquè li doni les indicacions que escaigui.
  • ​Amb relació a la gestió dels contactes estrets, es consideren “immunitzades” les persones que han rebut la pauta de vacunació completa (14 dies després d’haver rebut la darrera dosi) i/o les que han passat la malaltia (amb prova diagnòstica que ho confirmi) en els darrers 90 dies (3 mesos). 
  • Les persones immunitzades queden exemptes de fer quarantena, si bé han de reduir la seva interacció social i estar amatents a l’aparició de qualsevol dels símptomes esmentats. Si n’apareix algun, cal que es quedin a casa i que contactin per telèfon, o a través de La Meva Salut, amb el seu centre d’atenció primària.
  • Se suprimeix la indicació de quarantena per als alumnes d’educació infantil i d’educació primària immunitzat i no immunitzat quan hi hagi casos positius esporàdics en el grup de convivència estable (4 o menys). Quan hi hagi 5 casos positius o més (o el 20% o més de positius) al grup de convivència estable (GCE) en un període de 7 dies, s'ha d'indicar als infants no immunitzats del GCE que facin quarantena. 
  • Els alumnes d’educació primària (immunitzats i no immunitzats) i els alumnes immunitzats  dels centres d’educació especial (a partir de 6 anys), s’han d'incorporar al circuit B (TAR, test d'antígens ràpid a la farmàcia) quan hi hagi un cas positiu al GCE. Cal que es faci el TAR entre els dies 0 i 1, un cop notificat el cas positiu. 
  • El període de quarantena (per contacte estret) i el període d’aïllament (per positivitat) en persones asimptomàtiques o amb símptomes lleus passen de 10 a 7 dies. ​

 

 

 

 * * *

 

 

 

Preinscripcions curs 2022-2023

Consorci d’Educació de Barcelona


S’han publicat les dates oficials de les preinscripcions per al curs 2022-2023. La data de presentació de sol·licituds als ensenyaments d’infantil, primària i secundària són: 

 

  • Educació infantil i educació primària: del 7 al 21 de març
  • Educació Secundària Obligatòria: del 9 al 21 de març

 

La sessió informativa del districte per famílies sobre el procés de preinscripció  al Centre Cívic d’Urgell serà:

 

  • P3 el 14 de febrer a les 16h 
  • 1r d’ESO el 14 de febrer a 18h

 

Podeu consultar tota la informació a la pàgina del Consorci d’Educació de Barcelona, a l’apartat “Alumnat i famílies. Us deixem l’enllaç:

 

https://www.edubcn.cat/ca/alumnat_i_familia  

 

 

 

* * *

 

 

 

 

Reunió sobre els instituts

Equip directiu


El divendres 17 de desembre, l’equip directiu vam fer una reunió amb l’Eulàlia Esclapés i la Margarida Llorens del Consorci d’Educació de Barcelona. Portàvem sol·licitant aquesta reunió des del setembre per traslladar els neguits com a comunitat educativa vers la transició a l’institut dels infants que cursen 6è on sabeu que tenim un augment de ràtio i comptem amb 75 infants. 

A la reunió ens van explicar algunes coses que us volem compartir a les famílies:

 

  • La previsió és que el 25 de gener s’aprovi l’oferta oficial de grups als instituts. Per tant, allà se sabran les línies dels diferents instituts amb les places que tindran. Hi ha un nou decret que ho regula.
  • L’Escola dels Encants té 2 instituts adscrits: Angeleta Ferrer i Fort Pius i els infants de 6è tindran plaça sempre a un dels dos centres adscrits.
  • Estan regulant la quantitat de centres adscrits i tot i que ara hi ha escoles amb 2, 3 o 4 instituts adscrits, la previsió és que tots els centres de la ciutat acabin tenint 2 instituts adscrits.
  • Totes les escoles acabaran tenint un institut de referència. Ens van explicar que no té cap implicació a escala administrativa i que la pretensió és que ajudi en la coordinació pedagògica de caràcter relacional entre l’escola i l’institut. 
  • S’ha publicat un informe de la Comissió de Treball del Consell Educatiu Municipal de Barcelona que es diu “Mapa escolar” on s’explica amb molt detall el tema de les adscripcions entre els centres de Primària i Secundària. Us recomanem que el llegiu, ja que recull gairebé tot el que ens van compartir en aquella reunió.

 

D’altra banda, dir-vos que des de l’escola, la nostra intenció és fer vincle i xarxa amb els dos instituts que tenim adscrits per poder fer una bona coordinació pedagògica amb ells i ajudar a la transició i adaptació dels infants de la nostra escola, vagin a l’institut que hi vagin. 

 

informe “Mapa escolar”

 

 

 

* * *

 

 

 

Informació sobre el desamiantat de les cobertes 

Antoni Garcia - Director d’Equipaments Educatius del Consorci


Correu informatiu del 29 de desembre: “Per la vostra informació dir-vos que farem les mostres ambientals, de terres i en la coberta privada d’aquest àmbit el proper dia 5 de gener.”

 

Correu informatiu del 4 de gener: “Donat que s’han estat fent desamiantats en les finques veïnes dels centres us comuniquem que de forma preventiva i per iniciar el curs en les millors condicions al llarg d’aquests propers dies des del Consorci farem la substitució de terres de les zones dels sorrals, aspirarem els paviments de formigó i netejarem els elements exteriors dels 3 patis.”

 

L’11 de gener s’han ficat en contacte amb nosaltres per confirmar-nos que totes les accions havien estat portades a terme de manera satisfactòria i que preveien poder tenir resultats en les properes setmanes.

 

 

 

Agenda


 

 

Dilluns 17

 

Dimarts 18 

Sortida de l’ambient de Comunicació a la Biblioteca de la Sagrada Família i Parc Padilla.

 

Dimecres 19 

Sortida de l’ambient d’Art a la Biblioteca de la Sagrada Família i Parc de Padilla.

 

Dijous 20

Sortida de l’ambient de la Marta L. al taller d’experimentem a l’art: superherois.

 

Divendres 21 

Sortida de la comunitat de petits al Liceu.

Sortida de Chronos i Pitàgores al Parc Armengol

Sortida de l’ambient de la Marta F i de la Núria al taller d’experimentem a l’art: superherois.

 

 

 

Agraïments


 

 

Volem agrair a totes les famílies per aquesta superpanera que ens van fer arribar el darrer dia del trimestre pels mestres, l’equip de neteja, l’Ismael i la Carme. Moltes gràcies!

 

 

 

 

 

 

Recordeu... 


 

 

El bagul de roba perduda està ple. Durant la setmana del 17 al 21 de gener l’Ismael posarà el bagul a la porta de l'entrada per tal que la podeu recuperar. Després del dia 21 la donarem a una entitat. 

 

 

 

Moments a l’escola


 

Estem d’obres al jardí de l’escola!  Durant el primer trimestre ens han estat construint l’estructura que va sortir més votada el curs passat i per fi avui han començat a muntar-la. Com veieu tenim moltes ganes de poder estrenar-la!!!

 

 

 

 

 

Comissions mixtes


 

 

Resum retirada de teulades de fibrociment amb contingut d’amiant, obsoletes i deteriorades, del carrer Castillejos

 

Comissió de Medi Ambient i Salut (Grup de Treball Amiant)

 

Validats pel Departament de Treball, els treballs de retirada de teulades amb contingut d'amiant, els va efectuar Enderrocs Marcos, durant les festes de Nadal, el 27, 28 i 29 de desembre. Malgrat constar al registre RERA, és la mateixa  empresa que va fer la retirada negligent de material de cobertes fracturades de fibrociment a Cartagena 160, amb el desconeixement de les administracions competents.

 

Sol·licitem a Districte el Pla de Treball per comprovar que es compleixin les mesures de seguretat per protegir la salut pública de veïns, veïnes i infants ja que són treballs de de risc tractant-se de manipulació d’amiant.

Llegit el Pla de Treball, considerem poc rigorosa l’anàlisi que se’n fa i advertim a l'Administració competent, (CEB, Districte, Departament de Treball de la Generalitat, ASPB-Agència de Salut Pública de Barcelona- i Ecologia Urbana), sobre els següents punts:

-El Pla de Treball no contempla l’entorn sensible i vulnerable, que inclou escoles, amb alumnat 0-12 anys. No s’esmenta cap mesura en relació a la protecció d’aquest entorn.

-L’única mesura preventiva a la dispersió per l’entorn és la impregnació amb solució aquosa. Això, en cas de ruptura accidental, és insuficient per garantir la no dispersió de fibres.

-El Pla de Treball considera que les cobertes a intervenir són amb amiant de tipus no friable. Les cobertes de fibrociment en servei des de fa 50-60 anys i amb visibles mostres de deteriorament no poden ser considerades no friables ja que estan emetent fibres a l’ambient degut al seu estat actual (per degradació dels fenòmens ambientals)

El Departament de Treball no respon a les nostres advertències. 

Un cop començades les obres d’enderroc els veïns i veïnes observem mala praxi en les actuacions i ho posem en coneixement de les autoritats i de nou de l’Administració:

-No s’ha notificat cap intervenció de desamiantat a la zona.

-No es realitzen tasques d'impregnació de les plaques per evitar dispersió de fibres.

-No es realitzen tasques d'aspiració de la zona, immediatament després de la retirada. Hi ha condicions de vent intens, especialment el dia 28, amb ràfegues que podrien superar els 50 km/h (amb aquestes condicions es necessiten mesures especials pels treballs en alçada).

-El veïnat no observem mesures especials ni cura de l'entorn de l'obra per evitar que el vent dispersi fibres alliberades al moment de la manipulació,

-No es realitzen neteges amb "paño húmedo" tal com preveu el Pla de Treball. 

-Els operaris caminen per sobre de les teulades i les plaques degradades són colpejades cada dia, actuació que afavoreix el despreniment de fibres degut al mal estat de les plaques.

-Treballen també en horari de tarda. El Pla de Treball preveu horari de matí, limitat a 4h per limitar l'exposició dels treballadors.

 

Donat l’incompliment d’un Pla de Treball, que ja ens semblava insuficient, vam contactar amb el Seprona i 112 per denunciar irregularitats i per demanar l'aturada dels treballs que van contaminar l'entorn, insistim especialment sensible pel veïnat i infants.

Guàrdia Urbana de Barcelona comenta que segons la inspecció del Departament de Treball no troba el dia 28/12 al matí cap irregularitat a l'obra i permet que se segueixi intervenint.

Ja que les mesures preventives no van evitar la contaminació per fibres de l'entorn urbà infantil, vam reclamar a CEB i Ajuntament de BCN prendre mesures correctives tals com:

-Acordonar la zona molt possiblement contaminada per evitar que els infants juguin amb sorra que no és segura per la seva salut, tant de l’espai urbà (parcs infantils), com dels patis escolars dels 3 centres educatius (Gaia, Encants i Leonor Serrano). 

 

-Aspirar superfícies de patis i terrasses.

-Canviar  la sorra abans de la tornada a l’escola.

 

No tenim interlocutor per saber qui vetlla per la salut dels infants. Veiem com queda diluïda la responsabilitat entre ASPB, Districte, CEB i ens trobem que les AFAs intentem protegir el dret a la salut dels infants sense tenir capacitat d’actuar.

Us oferim un recull de vídeos amb tota la informació sobre el tema:

 

https://www.youtube.com/channel/UCBK0PPKhQWutgEeO2Kn3fVw/videos

 

I una imatge dels treballs del carrer Castillejos

 

 

 

 

Comissió de sisè

Berenars

 

La comissió de delegades de sisè ha considerat oportú ajornar unes setmanes les vendes de berenars de divendres tenint en compte la situació de la pandèmia.

 

Esperem que millori ben aviat i que puguem reiniciar l’activitat per recollir calerons.

 

Gràcies per la vostra comprensió.

 

 

 

 

 

I per si és del vostre interès


 

 

Programa de barri i reunions

PDC Sagrada família


Hola a totes!!!

 

Adjuntem el programa d'activitats del barri per al següent trimestre! A partir del dia 17 el podreu recollir imprès al CENTRE CÍVIC.

 

Aneu omplint el formulari per confirmar assistència a les properes reunions!! Aviat us enviem el resum amb els espais i els horaris definitius! 

 

Programa Salut

 

 

 

 

 

 

número 314
diumenge,
16 Gener de 2022

Escola dels EncantsAFA Escola dels Encants

Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la. | www.escoladelsencants.cat | ©2021 Escola dels Encants | seguiu-nos a Twitter

Si voleu deixar de rebre el butlletí feu clic aquí