Si no visualitzeu correctament aquest correu, feu clic aquí

Butlletí de la
comunitat educativa de l’Escola dels Encants

núm.262: 5 Juny 2020

Encan(ta)ts

Concreció del pla de Reobertura a l'escola dels Encants

Equip pedagògic

Com ja us vam avançar el passat 3 de juny, us volem compartir la concreció que teniu publicada a la nostra web, de com serà aquest "acomiadament" de tots els infants de l'escola.

Us tornem a penjar AQUí, el document amb accés directe.

Classroom de la comunitat de grans

Equip pedagògic

Des de la comunitat de grans us comuniquem que el proper dilluns dia 8 de juny tanquem el classroom. Les propostes començades es continuaran acompanyant, però no es podran penjar de noves. Ha estat una bona eina que ens ha permès en aquests mesos mantenir el vincle i poder acompanyar l'aprenentatge dels infants.

Finalització del concurs de direcció de l'escola dels Encants

Equip directiu

Un cop acabat el procés, volem publicar el resultat que us vam fer arribar ja fa algun temps

https://www.edubcn.cat/ca/professorat_i_pas/concursos/concurs_directors

Agenda

Dilluns

8 Juny

green
  • Dia mundial dels Oceans

Dimarts

9 Juny

green
  • Comunitat de petites: Infants dels ambients de Natura, Comunicació i Joc simbòlic (cal consultar els horaris de cada grup al pla de reobertura)

  • Mitjanes: Infants dels ambients de Tretzevents, Pitàgores i Atles (cal consultar els horaris de cada grup al pla de reobertura)

  • Grans: Infants de 4t i 5è dels ambients de Disseny, Creamat i Taller (cal consultar els horaris de cada grup al pla de reobertura)

  • Recordeu que els infants no podran accedir a l'escola fora del seu horari i que cal ser molt respectuoses amb les entrades i les sortides. Per això us preguem la màxima puntualitat i col·laboració.

Dimecres

10 Juny

green
  • Petites: Infants de P4 i P5 dels ambients d'Art, Llum i ombres i Construccions (cal consultar els horaris de cada grup al pla de reobertura)

  • Mitjanes: Infants dels ambients de Chronos i Gaudim (cal consultar els horaris de cada grup al pla de reobertura)

  • Grans: infants de 4t i 5è dels ambients de Cosmos, Bios i Temps moderns (cal consultar els horaris de cada grup al pla de reobertura)

  • Recordeu que els infants no podran accedir a l'escola fora del seu horari i que cal ser molt respectuoses amb les entrades i les sortides. Per això us preguem la màxima puntualitat i col·laboració.

Dijous

11 Juny

green
  • Petites: Infants de P3 de l'ambient d'Art i de Fer i desfer (cal consultar els horaris de cada grup al pla de reobertura)

  • Mitjanes: Infants dels ambients de Batecs i Landart (cal consultar els horaris de cada grup al pla de reobertura)

  • Grans: Infants de l'ambient de Babel (cal consultar els horaris de cada grup al pla de reobertura)

  • Recordeu que els infants no podran accedir a l'escola fora del seu horari i que cal ser molt respectuoses amb les entrades i les sortides. Per això us preguem la màxima puntualitat i col·laboració.

Divendres

12 Juny

green

Recordeu..

Recollida objectes personals dels infants

Equip pedagògic

La recollida dels objectes personals dels infants que no assisteixin a l'escola a fer l'acomiadament, la podreu fer amb cita prèvia, enviant un mail a l'escola per tal que us puguem concretar el dia i l'hora per a recollir-los.

 

Altres notícies...

Una història basada en fets reals

Pol Santapau

En Pol Santapau, antic alumne de l'escola i germà de l'Arlet de Tretzevents, ha volgut compartir amb nosaltres un relat de creació pròpia per compartir amb els infants. Està basat en fets reals i ens convida a reflexionar sobre la inclusió i la resiliència. Aquí teniu l'enllaç per gaudir de la història.

Cançó de l'escola

Equip pedagògic

Volem compartir amb vosaltres que tenim al forn un bonic regal musical. La Comissió de Familiar i Amics Músics, amb la col·laboració de nens i nenes de la Comunitat de grans, familiars i mestres de música portem ja gairebé un any amb un projecte de creació musical consistent en la composició d'una cançó que sigui un mirall de com vivim l'Escola dels Encants.

Des de l'escola, de moment no podem donar-vos més detalls sobre aquesta cançó, ja que no volem desvelar el misteri d'un procés creatiu que encara està obert i en progrés. Així i tot, volem expressar avui el nostre infinit agraïment a tot el temps, creativitat, amor i musicalitat que ens estan dedicant les famílies que ja estan participant activament en aquest projecte. Volem també fer un agraïment molt especial a la Luciana, el Lucas, el Yuval, la Raquel, i també als i a les nostres estimades alumnes Lino, Giulia, Lior i Galia, per tota la feina de coordinació, arranjaments musicals, enregistrament de música, enregistrament de veus i per la creació de materials i la producció musical que han realitzat i estan realitzant durant tots aquests mesos.

Que no pari la Música!!!

 

I per si és del vostre interès...

Cançó dels hàbits de consum

Vatua L'olla

Us volem compartir aquesta cançó creada per Xiula, per a l'Agència Catalana del Consum, per treballar els hàbits de consum amb adolescents i joves. Hem pensat en compartir-vos-ho com a espai musical del butlletí. Amb els Xiula que ens recorden com d'important és ser conscients dels nostres hàbits per transformar el nostre món en un de més sostenible i més just per a tothom.

Promoure la millora de la inclusió dels infants adoptats o acollits en el sistema educatiu

Compartim amb vosaltres aquest enllaç dins el programa Decidim.Barcelona, que promou la inclusió de criatures amb una gran singularitat.

https://www.decidim.barcelona/processes/PAM2020/f/3733/proposals/24011#comments

Millorem la inclusió dels infants adoptats en el sistema educatiu!

Comissió d'Inclusió i Diversitat

Benvolgudes amigues i amics,

Fa temps que moltes famílies adoptives tenim una gran preocupació per les mancances que es detecten en el sistema educatiu per a dur a terme una inclusió efectiva dels infants adoptats. Es coneixen i es comprenen les dificultats que es poden trobar aquests infants durant el seu procés d'aprenentatge? Es tenen en compte les seves necessitats? Es posen en marxa els recursos adequats per donar-hi resposta, tant a nivell acadèmic com emocional i relacional?

Des d'Amics dels Infants del Marroc (IMA) hem volgut iniciar el debat amb les administracions competents en educació, a fi de promoure una millora dels recursos disponibles als centres docents i al sistema educatiu en el seu conjunt que permeti avançar en el procés d'inclusió dels infants adoptats.

Per aquesta raó, hem presentat una proposta d'actuació en el procés participatiu del Programa d'Actuació Municipal (PAM) de l'Ajuntament de Barcelona per al període 2020-2023. El PAM és un dels principals instruments de planificació de l'Ajuntament, ja que estableix les línies de treball, els objectius i les principals actuacions del govern municipal durant el mandat.

Podeu llegir la proposta d'IMA en aquest enllaç:
https://www.decidim.barcelona/processes/PAM2020/f/3733/proposals/24011

Els residents a la ciutat de Barcelona podeu registrar-vos a la plataforma Decidim.Barcelona (https://www.decidim.barcelona/users/sign_in) i fer-vos seguidors d'aquesta proposta. També podeu deixar els vostres comentaris. D'aquesta manera donarem major legitimitat a la demanda de cara a la seva incorporació en el PAM definitiu. Així mateix, podeu compartir la proposta amb els vostres contactes.

L'actuació d'IMA no es limita a la proposta efectuada a l'Ajuntament de Barcelona. En aquest sentit, durant el mes de març, vam iniciar els contactes amb el Consorci d'Educació de Barcelona i tenim una reunió pendent amb el cap de l'Àrea d'Educació Inclusiva del Consorci, amb l'objectiu de poder concretar les mesures que es poden posar en marxa i la seva priorització.

També estem treballant amb Nerea Larumbe, psicòloga especialitzada en adopció i acolliment, per elaborar una proposta de curs de formació del professorat, des del qual s'ofereixin eines que permetin donar una resposta adequada a les necessitats dels infants adoptats en el seu procés d'aprenentatge. Ens agradaria poder obrir aquesta proposta a altres especialistes en l'àmbit de l'adopció i l'escola, així com a la participació de l'ICAA, amb qui ja hem parlat d'aquest projecte i es mostra obert a la seva col·laboració.

Hem iniciat la nostra actuació en l'àmbit territorial de competència del Consorci d'Educació de Barcelona, però la nostra intenció és passar posteriorment a debatre aquesta proposta amb el Departament d'Educació de Catalunya, a fi que les mesures adoptades es puguin aplicar en tot el territori català.

En cas que puguem assolir aquest objectiu, la proposta podria servir de model per a la resta de comunitats autònomes, un camí que ja va obrir el govern del País Basc amb el seu document-guia "La respuesta educativa en la escuela inclusiva al alumnado adoptado" (Departamento de Educación del Gobierno Vasco, 2017), que podeu llegir en aquest enllaç:

https://www.euskadi.eus/contenidos/documentacion/inn_doc_esc_inclusiva/es_def/adjuntos/escuela-inclusiva/1002017001c_Pub_EJ_adoptatutako_ikasleak_c.pdf

Us animem a donar suport a la proposta d'IMA en el procés participatiu del PAM de l'Ajuntament de Barcelona. Pot ser el primer pas per a fer realitat un canvi del sistema educatiu que tingui en compte les necessitats dels infants adoptats!

Aprofitem l'ocasió per recordar-vos que el dia 15 de maig vam posar en marxa un nou repte: Confinament o fam: el dilema de les mares solteres al Marroc #ConfinamentMaresSolteresMarroc, a través de la plataforma de migranodearena. L'objectiu del repte és ajudar a mantenir les accions de suport a les mares solteres i els seus infants en temps de la COVID-19. Us agrairíem moltíssim la vostra col·laboració i difusió.

 

número 262
divendres,
5 de Juny de 2020

Escola dels EncantsAFA Escola dels Encants

escoladelsencants@xtec.cat | www.escoladelsencants.cat | ©2020 Escola dels Encants | seguiu-nos a Twitter

Si voleu deixar de rebre el butlletí feu clic aquí