Voluntariat

L’escola va iniciar de manera formal el curs 2012-13 el projecte de voluntariat amb la incorporació de la figura dels voluntaris, adults que ajuden els i les mestres en l’acompanyament dels infants a l’escola.

Els voluntaris i les voluntàries poden ser familiars dels infants que tenim a l’escola, si és aiixí les seves intervencions poden ser puntuals (dins de la pròpia comunitat) o signant un conveni (possible a les comunitats de mitjansi de grans). També poden ser persones externes a l’escola. En ambdós casos són persones sensibles, que tenen interès per aprendre i compartir la nostra manera de “fer escola”, la nostra manera d’estar amb els infants, l’acompanyament respectuós amb nens i nenes que es centra en el respecte pels processos de vida de cada nen o nena. Acompanyar els infants amb amor i respecte, per tal de permetre que connectin amb les seves autèntiques necessitats internes, amb les seves emocions i que en puguin donar sortida amb seguretat i equilibri. A l’escola donem molta importància a l’acompanyament emocional dels infants, ja que considerem que el benestar emocional és la base perquè la persona es desenvolupi, creixi i aprengui. Per tal de poder dur a terme aquest acompanyament, necessitem la presència d’adults que ens permetin disminuir la ràtio adult-infant i dur a terme una atenció més individualitzada als infants.

Què demanem a les persones voluntàries?

• Ser persones que sentin que estan en un bon moment personal per dur a terme un bon acompanyament als infants.
  • Participar de les coordinacions i de les trobades regulars per orientar la feina que els voluntaris fan amb els infants.
  • Disposar del temps suficient per comprometres a una continuïtat, com a mínim trimestral, amb una freqüència regular de dues franges horaries setmanals que els permeti establir els vincles necessaris. Remarquem la necessitat d’una continuïtat en l’acompanyament, la relació crea el vincle i aquest és el que permet que l’infant confií en l’adult que l’acompanya. Només a través del vincle, la intervenció tindrà sentit... Però la consolidació d’aquest vincle necessita constància i PRESÈNCIA, i això només és possible si la persona pot assistir a l’escola de manera regular i amb una dedicació continuada.
  • Signar el conveni de voluntariat i gaudir de l’assegurança que l’escola contracta als vetlladors a través d’una fundació privada.
  • Entregar el certificat de Delictes de naturalesa sexual, us facilitem l'enllaç per a fer-ne els tràmits.

Trobareu més informació al document del projecte de voluntariat.

Si et sents amb ganes de fer el voluntariat, envian’s un Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.. Estarem molt contents de poder comptar amb tu.

Darrera actualització: