Associació de Famílies d'Alumnes

Comissió de Medi Ambient i Salut

La comissió de medi ambient i salut és l'encarregada de vetllar per què els nostres infants gaudeixin d'un entorn saludable i sostenible, tant a dins l'escola, com a l'entorn més immediat.

• Vocals: Blanca Sánchez i Céline Stella
  • Objectius:
    • Ombres pista, pati i 4rt pis: Crear ombres estratègiques que serveixin de refugi als infants. Idees: carpes mòbils, malles d'ombra, instal·lació de tendals fixes, pèrgoles, etc.
    • Millora temperatures ambients Landart i Fer i Desfer: S’està buscant una solució definitiva amb CEB. Mentre esperem el vistiplau de Consorci per instal·lar la solució provisional que ja va proposar una família de l’escola el curs passat.
    • Renovar jocs jardí: Millorar i renovar l'espai a nivell de jocs doncs molts elements han envellit i es vol aprofitar per veure nous elements. L’escola te propostes però s’estan mirant també idees amb vooltes.org, canyaviva.org, patisnaturals.cat
    • Manteniment jardí: Contractació de jardiner per cuidar olivera, manteniment del reg i propostes de noves plantes adients pel terreny i per l’ús com a jardí d’escola. Cobrir les parets del jardí amb heures, bones per la netejar l'ambient de contaminació.

Pressupost demanat: 5.000 €

• Activitats:
    • Revolta Escolar: Seguim amb les mobilitzacions per aquest curs. El format serà tall del carrer Consell de Cent 1 cop al mes. Mirarem d’anar amenitzant els talls amb diferents activitats.
    • Contenidor de mascaretes: Contactar amb Filma Group per instal·lar contenidors de reciclatge de mascaretes a l’escola.
    • Escocells: Instal·lació d’escocells al peu dels arbres de davant l’entrada de l’escola.
    • Bicibus: Moviment que ja funciona a altres barris de Barcelona que promou l’anada a l’escola de les famílies amb bicicleta.

Pressupost demanat: 600 €

• Grup de Treball de l’amiant. Vocals: Bea Beza i Blanca Sánchez. Contacte: ‘Grup Obert Amiant Glòries’: https://chat.whatsapp.com/ESk8emKBgWXGlAFgPOoSIu
    • Fa 11 anys es va demanar per primer cop la protecció dels infants de l'amiant de l'entorn a Glòries.
    • Les famílies hem informat reiteradament l'administració del perill per la salut i sobre l'estat de degradació. Exigint la retirada immediata d’elements amb amiant del nostre voltant.
    • ACTUALMENT TENIM un estudi d'una sola teulada que mostra l'emissió de fibres en 20 de 26 mostres (n'hi ha més teulades a la plaça de les Glòries).
    • Per què l’Ajuntament segueix protegint més els propietaris de les cobertes (que les tenen en un estat degradat i perillós) que la salut dels infants després de 11 anys de saber-ho?

Pressupost demanat: 1.500 €

Darrera actualització: