Avís

JUser: :_load: No es pot carregar a l`usuari amb id: 2006

Drets humans i a la migració

10 | 12 | 2016

Des de divendres 9 fins el divendres 16 farem tot un seguit d'activitats que hem programat per treballar amb els nens els drets dels infants. Volem aprofitar d'aquesta manera aquests dos dies rellevants, el Dia dels Drets Humans (10 de desembre) i el Dia de les Persones Migrants (18 de desembre) i el nostre desig de treballar amb els nens aquest tema. Aquestes activitats són només un tret de sortida, perquè seguirem desenvolupant reflexions i treballs al llarg de tot el curs.

No ens agradaria que aquesta actuació sigui un bolet, ens agradaria que fos una taca que impregni l’escola i sigui un treball que quan es vulgui es pugui anar reprenent. Per tal d’anar teixint un fil de consciència de la situació que viu actualment el nostre món.

Activitats Drets Humans i Dret de la Migració 10-18 desembre de 2016

Divendres 9:

La Comunitats dels Mitjans faran el cartell sobre la nostra escola és la vostra escola que quedarà a l’entrada. Fotografia o objecte que evoqui el que succeirà les properes setmanes.

Dissabte 10: Dia internacional dels drets humans

Jornada de commemoració dels Drets Humans a la Plaça Catalunya (Barcelona). Durant la jornada, aquelles entitats que treballen en l’àmbit de la migració realitzaran tallers i activitats per conscienciar a la ciutadania.

Dilluns 12: Dia de visibilització

Penjada de Música d’entrada:

Comunitat dels Petits

Visualització del vídeo Casa nostra, casa vostra a les 11:30h i posterior xerrada 1a planta a llum i ombres i planta baixa a l’ambient de natura

Comunitat dels Mitjans

• Matí: Primera rotllana visualització del vídeo, Casa nostra, casa vostra. Els ambients de tretzevents, gaudim, land art, aniran a altres ambients a veure-ho.

• Tarda: 7 titulars, notícies del mediterrani, cada ambient treballarà d’una manera diferent aquell titular.

• Ictineu: Relacionat amb els sentits.
    • Land Art: de manera artística.
    • Tretzevents: paraules de diaris.
    • Gaudim: Estructures, escultura material de rebuig.
    • Lamarr: fotografies
    • Cronos: com és el mediterrani ara, com era abans?
    • Atles: D’on venen, on van? (situar-los als mapes)

Comunitats dels Grans

• Matí: Visualització del video Casa nostra, casa vostra (conversa de gestió)

• Tarda: Vídeo sobre un concert sobre el Mediterrani. Foto d’una classe plena amb una cadira buida. En parelles recull de notícies sobre la migració amb peu de foto nostra, mig full. Muntatge de fotografies sobre el mar Mediterrani alternant fotos sobre la vida quotidiana al mar i l’excepcional en salvar vides humanes.

Dimarts 13: Dia artístic, activitats creatives

Totes les comunitats

De 11.30 a 12:30h: Poema Podries de la Joana Raspall. Cada infant tindrà una còpia.

Creació artística sobre aquest poema (dibuix, pintura, poema,..). Els poemes es poden guardar pels jocs florals.

Dimecres 14: Fugida (per què se’n van?), camí (què passa pel camí?), refugi (com els acollim?)

Comunitat dels Petits

Conversa a les 11:30h - representem a través de dibuixos com acollim. Busquem espais que els deixarem per acollir-los (foto d’un lloc buit a la conversa, fotos la taula del dinar amb un lloc buit,... Portem objectes o símbols d’acollir (una cadira, un tovalló, un llitet,...Pot ser petit dels que juguem a joc simbòlic. Per què algú decideix un dia deixar enrere tota una vida?

Comunitat dels Mitjans

• De 11.30-12.30 i tarda: Si haguessis d’abandonar casa teva, quins objectes no voldries descuidar-te?

• Conversa sobre què creuen per ells imprescindible si haguessin d’abandonar casa seva. Escriure en un paper petit cadascú el que no es deixarien. Portar l’objecte (màxim un) en els següents dies. Aprofitarem l’expositor de l’Àgora.

• Camí: com es pot fer el camí? mitjans de transport. Portar els objectes (avió petit, bot- barca inflable- helicòpter,...)

• Acollida

Comunitat dels Grans

De 11.30 a 12.30: Fer un tríptic reflexionant sobre per què fugen, el camí i l’arribada. Acabar fent un únic tríptic de comunitat.

Dijous 15: Dia de reflexió.

Observar el vídeo de l’infoK Tothom a les 11:30h. Petits el fragment (....). Aquests nens que marxen de casa seva poden anar a escola? Com deu ser l’escola on van?, què hi deu d’haver? Què es perden els infants si no van a escola? Per què és important fer escoles als camps de refugiats?

Divendres 16: Dia de l’homenatge, un minut de silenci

• Venir vestits color de mar. Sortir a la pista i dinamitzar una performance al jardí, representant el mar mediterrani calmat, el mar mediterrani remogut, una barca, quan aquesta barca s’enfonsa i desapareix,i amb ella tots aquells que viatjaven sobre. Música: No t’adormis- Txarango

• Lectura del poema de la Joana Raspall al jardí i expressar oralment algunes de les reflexions fetes a partir d’ell.

• Minut de silenci reflexiu.

Dissabte 17 i Diumenge 18: Dia internacional del migrant