La veu dels Infants a Glòries

29 | 01 | 2014

plaa_glories_thum

Cartell

La nostra escola, situada al bell mig de l’espai a remodelar properament de la plaça de les Glòries, conscient de la conveniència de fer sentir la nostra veu, les nostres necessitats, dubtes i interessos i sensibilitzats en la importància que tenen les aportacions dels infants, hem endegat un projecte de participació en el disseny de la nova plaça de les Glòries.

Aquesta setmana hem realitzat els tallers programats amb tots els infants de l’escola, per fer palès com la seva opinió és important per a nosaltres i per alguns dels que formen el nostre entorn.

Les arquitectes Itziar González i Elena Guiu han estat els encarregats de dirigir uns tallers per recollir la opinió dels alumnes de l’escola sobre el que hauria de ser la futura plaça de les Glòries i el seu entorn. Aquest procés s’engega fonamentat en el moment històric que marca la futura remodelació de les Glòries i el seu entorn.

Nosaltres sabem que els infants també tenen molt a dir sobre els seus desitjos, les seves necessitats i els seus interessos en una ciutat en creixent avanç com és la nostra. Per això hem organitzat els tallers "construïm les Glòries que volem". Dimarts, dimecres i dijous hem construït la plaça actual amb el transit i els vianants que hi trobem (gris i sorollosa), hem fet dinàmiques de rol reflexant situacions de vida quotidiana, hem acolorit la plaça amb tons de vida i finalment hem deixat la nostra empremta en forma de desitjos dibuixats.

Els infants de 4 a 7 anys faran sortides per descobrir el nostre entorn immediat, la plaça de les Glòries i el mercat dels Encants. Podreu veure les imatges, ja que pares de la comissió han estat gravant tot el procés. Quan tinguem la pel·lícula a punt us la penjarem a la web.