Cami escolar

28 | 04 | 2012

cami fotosweb

El camí escolar és una estratègia educativa i participativa per millorar la seguretat i la mobilitat a l’entorn escolar i per afavorir la recuperació de l’espai públic. L’objectiu és facilitar que els nens i les nenes puguin fer el camí a l’escola de manera autònoma, i a partir de certa edat, sense l’acompanyament d’un adult.

L’equip de mestres de l’escola hem pensat una sèrie d’activitats per començar a treballar amb els infants aquest darrer trimestre de curs. A l’escola iniciarem el treball del camí escolar a partir d’una investigació de localització, en la que els nens i les nenes puguin explicar on viuen (a quin carrer), d’on venen (quin itinerari fan), i com venen (mitjà de transport que utilitzen la bicicleta, el patinet, l’autobús, el metro o be si venen caminant). Treballarem els plànols (ja sabeu que actualment els interessa força) individuals i col·lectius. Cadascú podrà fer el seu plànol d’itinerari i entre tots confegirem el plànol de l’àrea d’influència de l’escola on cadascú podrà marcar el seu lloc de procedència. Així iniciarem un treball compartit amb tots vosaltres. Podrem desenvolupar treballs lingüístics fent llistes, numèrics amb gràfiques, topològics...

Com ja sabeu les aules de l’escola estan plenes de molta vida i per tant de cada classe poden sorgir propostes diferents i molt interessants!

Fullet