PMEiMU aprovat

El Districte de l’Eixample aprova el PMEiMU que permetrà la construcció de l’escola

30 | 11 | 2010

mans

El ple del Districte de l’Eixample va aprovar en el ple del 30 de novembre el Pla Especial i de Millora Urbana (PMEiMU) que reserva i requalifica el terreny on es construirà l’edifici definitiu de l’Escola dels Encants. El planejament va ser aprovat amb els vots favorables de tots els grups, excepte l’abstenció de Convergencia i Unió. Durant un mes estarà a exposició pública i s’hi podran presentar al·legacions. Passat aquest termini, es remetrà a l’ajuntament de Barcelona perquè el sotmeti a votació, previsiblement en l’últim ple del mandat.

En la part d’exposició del pla, i abans de la votació, va intervenir la directora de l’Escola dels Encants, Agnès Barba, que va assistir al ple acompanyada pel president de l’AMPA, Josep Maria Soro. Agnès Barba va agrair el pas que es feia per permetre la construcció del centre, però també va lamentar que el pla suposava un seriòs entrebanc a l’aspiració de l’Escola dels Encants d’esdevenir institut-escola, donat que la reserva per a equipament públic que es fa en el planejament és insuficient per encabir el nou projecte. Després d’escoltar-la, el regidor del Districte, Ramon Nicolau, va proposar als grups que es votès el pla com havia arribat al ple, però que es tinguès en compte la demanda de l’escola per estudiar-ne la viabilitat.

El PMEiMU aprovat pel ple del Districte reserva per a la construcció de l’escola una parcel·la a la cantonada entre Cartagena i Consell de Cent, que haurà de tenir la façana en aquest últim carrer, i que tindrà un sostre màxim permès de 3.500 metres quadrats i una alçada màxima de 22,40 metres (planta baixa i cinc alçades). El pla detalla que “atesa l’ajustada dimensió de la parcel·la destinada a aquest equipament, s’han ajustat els requeriments de l’espai de joc exterior de l’escola”, amb un pati que estarà situat darrere de l’edifici i limitarà amb la vorera del carrer Cartagena per un costat, amb una parcel·la privada per l’altre, i amb un espai reservat per a una futura zona verda a la part posterior. En el futur i com a desenvolupament de la zona, diu el pla, es fa una “reserva d’equipament (1680 metres quadrats)”, que pot “permetre l’ampliació” del centre.

Podeu trobar més informació si consulteu el PMEiMU