El projecte de l’edifici comença a caminar

15 | 11 | 2013

imatge_rev_cua

Després de quatre anys de negociacions i entrebancs, el projecte de l’edifici definitiu de l’Escola dels Encants s’ha desencallat. Davant la precària situació financera de la Generalitat -administració encarregada d’impulsar la construcció-, l’Ajuntament de Barcelona ha decidit assumir el cost del projecte de l’edifici i avançar els diners de l’obra. La regidoria d’Hàbitat Urbà preveu tenir enllestida l’escola per a l’inici del curs 2015-16.

L’Ajuntament ha encarregat la redacció del projecte executiu a l’Àrea Metropolitana. Aquesta entitat, que presta serveis als municipis de la conurbació de Barcelona, ja havia elaborat un avantprojecte per a l’edifici de l’escola. De tota manera, després que la direcció del centre i l’AMPA fessin veure que aquest treball no donava resposta a moltes de les necessitats que planteja un projecte pedagògic singular com el de l’Escola dels Encants, els arquitectes de l’Àrea Metropolitana van decidir començar el projecte des de zero.

D’aquesta manera, es comença a albirar el final d’una llarga reivindicació de la comunitat educactiva de l’Escola dels Encants, que des del primer curs (2009-10) havia denunciat que la situació provisional en mòduls comportava una manca d’espais d’ús comú, a més de ser una solució inadeqüada i cara. En el cas de l’Escola dels Encants s’hi ha afegit la problemàtica de les naus industrials en mal estat -moltes d’elles abandonades i posteriorment ocupades- que envolten l’emplaçament provisional.