L’escola guanya jardí

1900 metres quadrats

22 | 12 | 2012

2012-12-21_23.37.49

A principis de desembre van començar les obres per enderrocar la nau de Consell de Cent 550, la qual cosa permetrà ampliar el jardí de l’Escola dels Encants en 1900 metres quadrats. A canvi d’aquests treballs –que es pagarien amb una partida de 240.000 euros que la direcció de l’escola i la junta de l’AMPA van aconseguir que s’incloguès en els pressupostos municipals del 2012-, el propietari de la nau -declarada en estat ruinòs- cedirà gratuïtament el solar resultant durant quatre anys  a l’Ajuntament de Barcelona, que el posa a disposició del Consorci d’Educació perquè el pati de l’Escola dels Encants guanyi metres i es puguin contrarestar els problemes de manca d’espai en l’emplaçament provisional fins a la construcció de l’edifici definitiu. Els treballs han començat amb la retirada de les cobertes d’uralita de la nau per part d’una empresa especialitzada en processos de desamiantització. Continuen amb l’enderroc de l’edifici durant les vacances de Nadal i amb actuacions per assegurar els murs i mitgeres que queden d’empeus. I finalitzen al febrer o març amb el sanejament del terreny, i la instal·lació de punts de llum i aigua i d’un sistema de drenatge per al pati. L’extrem d’aquest terreny -a tocar del carrer Consell de Cent- es destinarà a una pista esportiva que serà d’ús compartit entre l’escola i el barri. La comissió d’Obres de l’AMPA i la direcció de l’escola estan treballant en un projecte amb propostes d’ús de tot aquest nou espai de pati. L’escola també està fent participar els infants en l’aportació d’idees.

planol_pati_Escola_dels_Encants