Retiren el projecte de Glòries

L’oposicio força l’equip de govern de l’ajuntament a retirar el pla de reforma de Glories

30 | 01 | 2012

recreaci_virtual_Glries_Pgina_09

Els grups del PSC, PP i IC-EUiA van sumar els seus vots en el ple del 27 de gener per forçar l’equip de govern (CiU) a retirar el projecte de reforma de Glòries que la regidoria d’Hàbitat Urbà havia presentat una setmana abans. Unitat per Barcelona es va abstenir. A l’escola, el projecte presentat i ara retirat ja havia generat dubtes sobre l’encabiment del CEIP en un nou espai multifuncional, sobre la circulació de vehicles en aquesta zona i sobre el calendari de construcció de l’edifici definitiu.

El PSC, que va presentar la proposició que demanava la retirada del pla, creu que els canvis introduits pel nou equip de govern en la reforma de Glòries s’havien fet sense el consens de les forces polítiques i dels veïns. El PP va afirmar que el nou pla s’havia presentat amb precipitació i sense rigor. IC-EUiA va expressar els seus dubtes sobre els criteris de mobilitat que s’havien fet servir i sobre el desús del túnel ferroviari fins a l’estació de França. Unitat per Barcelona es va queixar que la nova proposta no concretès un calendari fiable sobre la construcció dels equipaments previstos, entre ells l’Escola dels Encants. L’alcalde de Barcelona, Xavier Trias, es va comprometre a acceptar la decisió del ple, i a retirar el projecte. La proposició aprovada preveu la creació immediata d’una comissió municipal, amb preséncia dels grups polítics i de les associacions de veïns, per tornar a dibuixar la transformació de Glòries.