Necessitem un Institut!

30 | 10 | 2015

Famílies d'escoles del Districte, direccions de centres i representants de les Associacions de Veïns de Sagrada Família i Fort Pienc ens vam trobar el dijous 29 d'octubre a l'Escola dels Encants per posar les bases de la reclamació d'un nou institut per a la Dreta de l'Eixample.

A l'inici de la reunió, Carles Medrano, representant de les famílies de l'Eixample al Consell Escolar de Districte, va mostrar amb dades el desequilibri actual entre oferta i demanda de places públiques de Secundària en aquesta zona de la ciutat. Una manca de places crònica que s'ha fet creixent i que s'accentuarà encara més quan la primera promoció de l'Escola dels Encants hagi de fer primer d'ESO (el curs 2018-19). Posteriorment, Gisela Boronat, de l'AVV de Fort Pienc, va recordar que ja hi ha un solar al carrer Marina (entre Diputació i Consell de Cent) reservat per al llargament reivindicat institut Angeleta Ferrer. El fet que ja s'hagi aprovat la modificació del PGM, que s'hagi reservat el sòl i que fins i tot s'hagi fet un projecte executiu simplificaria molt els tràmits en cas que l'administració tinguès la voluntat política de construir-hi un institut. Per la seva banda, Guillermo Rojo, de l'Esquerra de l'Eixample, va explicar la lluita que es va fer per aconseguir l'institut Viladomat, que ha entrat en funcionament aquest curs.

Posteriorment, els reunits ens vam distribuir en tres grups de debat-treball. En un primer es va començar a redactar una declaració que recollirà la situació actual i la demanda del nou institut. Un segon grup va concretar la millor manera de fer arribar aquesta reclamació als responsables polítics. I un últim grup va estudiar possibles mobilitzacions i maneres de fer difusió de la reivindicació. La lluita ja ha arrencat i serà necessari el compromís i la participació de tothom perquè doni fruits.

Us anirem informant de les properes reunions i us animem a sumar-vos-hi!