Xerrada Alta Sensibilitat

27 | 01 | 2017

Els que formem part del Grup de treball Inclusió i Diversitat volem donar les gràcies a totes les famílies i mestres que van venir a la xerrada de dissabte 21 de gener sobre persones altament sensibles Alta Sensibilitat. Obrint totes les Portes al Tret que va oferir l'Eva Perea.

Al final de la xerrada, l’Eva ens va fer unes pinzellades de com viu el món un nen o nena amb alta sensibilitat. Conscients que a la societat occidental actual ser PAS és un estat maladaptatiu, hi ha coses senzilles que podem començar a fer per millorar la vida d'aquestes persones. El què és una necessitat fisiològica per a cada nen/a s'ha de cuidar encara més per un/a amb alta sensibilitat. Reconèixer i reduir els estímuls extres i deixar temps per processar tot el què han viscut cada dia proporciona al nen/a l'equilibri necessari per estar en un estat òptim per afrontar i gaudir del dia següent.

Pot semblar que característiques com el PAS no existeixen, però això és perquè no és un tret gaire conegut. Viu latent, invisibilitzat. I, moltes vegades, estigmatitzat. És important coneixe'l perquè sempre està present. Sabem que hi ha 10 casos a la Comunitat de l'Escola dels Encants i, estadísticament, és probable que n'hi hagi, com a mínim, 50 més. Amb poques eines, podem acompanyar millor a aquestes persones i fer una escola millor.

Donem les gràcies a l’Eva, que ens va fer el doble regal de transmetre'ns molta informació en poc temps; donant lloc a un espai ric de preguntes; i un vídeo de la xerrada. Us convidem a invertir mitja hora per descobrir les claus del que és i el que no és l'alta sensibilitat i unes pautes per gestionar-la millor.

També podeu consultar aquest post molt recomanable per entendre millor que representa tenir un fill/a altament sensible