Prec del Districte per l'Institut

El Districte insta a la construcció d'un institut a la Dreta de l'Eixample

18 | 12 | 2015

El ple del Districte de l'Eixample va aprovar el passat 10 de desembre un prec per instar a la Generalitat a construir l'institut Angeleta Ferrer. Es va aprovar amb els vots d'ERC -grup que el va presentar-, Barcelona en Comú, CUP i PSC.

Tres membres de la Plataforma pro Institut Angeleta Ferrer, que agrupa AMPAS, mestres i equips de gestió de centres d'Infantil i Primària de l'Eixample i les AAVV de Sagrada Família i Fort Pienc, van intervenir durant el ple per expressar la necessitat i la urgència d'aquest equipament. Van destacar que des del curs 2009-10, hi ha una mancança de com a mínim 70 places d'ESO en instituts públics per garantir la continuïtat a la secundària pública dels alumnes que acabaven 6è de Primària en els centres públics del Districte.

Segons les previsions del Consell Escolar de Barcelona, la demanda no baixarà en els propers 10 anys. Si no es prenen mesures, el dèficit de places es podria aguditzar encara més el curs 2018-19, quan la primera promoció de l'Escola dels Encants hagi d'accedir a la Secundària.