Novetats sobre Volem l'institut

Què volem? Què farem?

19 | 05 | 2017

El passat 17 de maig es van reunir al gimnàs de la nostra escola unes 100 persones —famílies de les diverses comunitats i representants de la direcció de l’Escola— per compartir inquietuds i propostes de cara a la transició dels infants a secundària.

La primera generació de l’escola acabarà primària el curs vinent i, per descomptat, això amoïna a moltes famílies. Així queda manifest en els resultats d’una enquesta passada les darreres setmanes a les famílies de 3r, 4t i 5è i promoguda pel grup Volem l'Institut (els convocants de la reunió) . L'enquesta també va servir per posar llum a altres qüestions importants en relació a la voluntat de les famílies de la Comunitat dels grans. Per exemple, que la gran majoria prioritzen que l’institut que triaran per les seves filles i fills ha de ser públic, de proximitat i també innovador.

A la reunió es plantejà l’escenari actual en relació amb les accions dutes a terme al llarg dels últims anys del grup promotor, que passà per una reivindicació d’un nou institut públic al barri amb l’intent que això fos de la mà d’altres centres educatius de l’Eixample. També es va posar sobre la taula l’oferta actual d’instituts adscrits amb què comptem, posant èmfasi en el fet que el centre que sembla prioritari per les famílies és l’IES Pau Claris. I és que d'una banda no podem optar a centres com el Viladomat, el Quatre Cantons o el Maria Espinalt. I d'altra banda l’IES Pau Claris és l’institut que el Consorci d’Educació proposa com a solució a la sortida dels infants de Secundària dels Encants.

A més, la direcció de l'escola va presentar una altra opció, que va sorprendre a moltes famílies però que també entronca amb la voluntat original del nostre projecte: ser un centre 3-18. Així doncs, la nova proposta que es plantejà va ser lluitar plegats per aconseguir un Institut Escola dels Encants. Aquesta opció, evidentment, només serà vàlida si s’aconsegueix materialitzar en el proper curs, ateses les circumstàncies tant del nostre centre com del context polític i educatiu. Amb totes aquestes opcions sobre la taula, ens vam reunir en grups per discutir els pros i els contres, els riscos i la viabilitat dels diferents camins que podíem emprendre.

Fet això, i amb l’objectiu de decidir entre tothom quina opció prioritzaríem per treballar-hi sobre les altres en el proper any, vam votar entre les tres opcions:

• 1: Institut-Escola
  • 2: IES Angeleta Ferrer
  • 3: IES Pau Claris

S’emeté presencialment un vot secret per família i en total van votar 90 persones, amb uns resultats molt clars: 81 vots van apostar per tirar tots del carro envers a aconseguir un nou Institut-Escola dels Encants.

Sabem que aquest és un projecte complicat però que també té molts avantatges sobre les altres possibilitats existents. També tenim clar que som les famílies les que haurem d’arremangar-nos i que les mestres (per ara hi ha el posicionament de l’Equip Directiu) ens acompanyaran, fet que probablement obrirà moltes portes en el moment de negociar amb l’administració.

A la propera Assemblea del dia 23 de maig es ratificarà aquesta decisió a l'assemblea de l’AFA i, en aquell moment, es convocarà una reunió presencial per a que totes les persones que vulguin començar a contribuir en aquest procés puguin coordinar-se. Si esteu interessades en involucrar-vos, escriviu a Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la..