Avís

Polls i més polls

10 | 02 | 2017

setmana fora pollsdilluns net

A la nostra escola, com a totes, hem d'estar molt atents si no volem que els nostres fills tinguin polls al cap. I quan els polls es converteixen en un problema, cosa que passa tot sovint, només podem fer-li front si tots anem a una. Per això, periòdicament, anem fent campanyes de neteja i tenim tot un seguit de recursos relacionats amb els polls. Segur que els més grans de l'escola recordeu la Setmana fora polls que vam tenir al 2014 de la mà de la Comissió de Relacions Socials (ara Comissió de Convivència). I les campanyes de dilluns net que vam fer l'any 2015.

Els polls són un problema que pot aparéixer en qualsevol moment i a l'escola sempre es van incorporant noves famílies. Pels que hi sou més nous i per a que tots plegats ho puguem tenir present sempre, recollim aquí tot de materials relacionats amb el tema:

• La cançó que van fer els infants de P5 de l'any 2014
  • El còmic que ens va fer un pare de l'escola i que us podeu descarregar per imprimir i pintar
  • Un pòster amb consells de la Setmana Fora Polls any 2014
  • El consells de la campanya Dilluns Net
  • l'enllaç del programa Què, qui, com? de TV3 on parlen del tema.

En aquells moments que tinguem els polls entre nosaltres, les mesures que, segons sanitat, hem d'adoptar totes les famílies i us preguem poseu en pràctica sempre són:

• Revisar els cabells de nens i nenes i les persones que convisquin amb ells 2 o 3 cops per setmana, sobretot si es graten sovint.
  • Aplicar el tractament, com més aviat millor
  • Seguir estrictament les instruccions dels diferents productes tenint en compte que, en molts d'aquests, s'haurà de repetir el tractament més d'una vegada per tal de matar els polls sortits dels ous.
  • Eliminar les llémenes esbandint els cabells amb una barreja d'aigua i vinagre, i després, passar una pinta, diverses vegades, amb les pues molt i molt fines.
  • Saber que l'aplicació del producte no elimina totes les llémenes i en resta viu un gran percentatge.
  • Revisar cada dia, durant la setmana posterior a l'inici del tractament, els cabells i anar traient les llémenes que hagin pogut quedar; en cas contrari, el tractament no haurà servit de res.