Urbanisme defensa el PMEiMU davant l’AMPA

Davant l’assemblea de l’AMPA, dos directors de l’àrea d'Urbanisme de l’Ajuntament de Barcelona van defensar el PMEiMU de l’escola

09 | 12 | 2010

Assemblea

El director de Participació de l’àrea d’Urbanisme de l’ajuntament de Barcelona, Xavier Paton, i la directora dels Serveis de Planejament, Isabel Meléndez, van presentar a la comunitat educativa de l’Escola dels Encants el Pla Especial i de Millora Urbana (PMEiMU) que ha de permetre la construcció de l’edifici definitiu. Convidats a participar en l’assemblea de l’AMPA del 24 de novembre, tots dos van assegurar que l’àrea d’Urbanisme ha treballat amb celeritat per poder enllestir un pla específic per a l’escola que en permetès la seva construcció sense haver d’esperar a una transformació urbanística de tota la illa, que s’ha vist frenada per la difícil situació del sector de la construcció com a conseqüència de la crisi.

Xavier Paton va detallar que el PMEiMU es remetrà al Districte de l’Eixample per a la seva aprovació, posteriorment sortirà a exposició pública durant un mes (període d’al·legacions), i finalment es traslladarà a la Casa Gran per rebre el vist-i-plau definitiu. La directora dels Serveis de Planejament i del PMEiMU, Isabel Meléndez, va explicar que paral·lelament continuen les negociacions amb els propietaris dels terrenys on s’ubicarà l’escola amb l’objectiu d’aconseguir “l’obtenció anticipada dels sòls” (a compte del procediment reparcel·latori final del sector) durant el primer trimestre del 2011. La finalitat és cedir el terreny a la Generalitat aquell mateix any perquè construeixi l’escola i pugui ser una realitat per al curs 2013-14.

A preguntes de les famílies sòcies de l’AMPA i de la directora de l’Escola dels Encants, Agnès Barba, que fan veure que la reserva per a equipament que es recull en aquest planejament fa inviable l’aspiració del centre d’esdevenir institut-escola, Xavier Paton respòn que el document signat per l’Ajuntament de Barcelona i les Associacions de Veïns només recull el compromís per construir un CEIP i una escola bressol, si bé es pot estudiar aquesta demanda. Isabel Meléndez explica que aquest PMEiMU és el desenvolupament del MPGM de la plaça de les Glòries, que ja marcava els usos que tindria el sector. Assegura que alterar la quantitat de zona verda, d’equipament o d’espai per a habitatge en els sectors del pla de Glòries no és fácil, perquè els propietaris privats tenen uns drets que no poden ser vulnerats. Les permutes són complexes, i redibuixar el planejament seria “una feina de quatre mesos”, afegeix Isabel Meléndez. A més, la directora dels Serveis de Planejament afirma que caldria una “justificació objectiva” (petició explícita del Consorci d’Educació perquè Urbanisme reservi espai per a un institut) per poder incloure aquesta demanda. Per tot plegat, diu que l’objectiu d’esdevenir institut-escola “és molt difícil, però no imposible”.

Podeu trobar més informació si consulteu el PMEiMU