Canvi de l’empresa de càtering

La comissió de Menjador inicia el procés per canviar l’empresa de càtering

10 | 02 | 2011

La comissió de Menjador entén que l’estona del migdia és un espai educatiu important per als nostres fills i filles, i volem treballar per aconseguir que tots els processos relacionats amb el fet de menjar, compartir, descansar o esbargir-se, tinguin un sentit pedagògic i siguin conseqüents amb la manera de fer de l’Escola dels Encants.

En la darrera assemblea de l’AMPA us vam comentar que estàvem valorant un canvi d’empresa de càtering, ja que considerem essencial que l’escola tingui uns menús equilibrats i uns aliments de qualitat. Doncs bé, de comú acord amb l’escola, la decisió de canviar ja ha estat presa i ara només cal acabar de triar entre les dues opcions que estem considerant, totes dues de menjar ecològic. Són la Fundació Futur i Natural Cuina. El procés de selecció avança i ara estem pendents de visitar les instal·lacions de les empreses, tastar el menjar i entrevistar-nos amb els responsables per concretar els detalls com els menús, els preus (que no han d’augmentar respecte al que paguem enguany) o els processos que segueixen els aliments. A més, aquest canvi no implicarà cap modificació en el personal que treballa amb els infants al migdia: ni la cuinera ni l’equip de monitoratge. Ja us en farem saber les novetats!

En la mateixa assemblea, també us vam comentar que volíem organitzar xerrades, d’una banda, per a les famílies i, de l’altra, per a les persones que s’ocupen del monitoratge del menjador. L’hora de dinar i l’estona de descans posterior són moments especials, íntims, que els infants comparteixen amb els adults que els acompanyen. Ens sembla important, doncs, aprofitar l’oportunitat educativa que suposen aquestes estones, fent una tasca de sensibilització amb monitors i monitores, famílies i mestres, a fi de promoure el respecte, els hàbits de salut o l’atenció a la diversitat d’emocions que poden sorgir en actes tan sensibles com nodrir-se o dormir. Tot plegat, buscant una coherència entre els valors que caracteritzen la nostra escola (l’amor, el foment de l’autonomia, el respecte) i els que es treballen a l’estona del migdia. Per això, hem fet alguns suggeriments pràctics que, concretament a l’hora de dinar, ja es duen a terme en bona part —com ara que els infants triïn la quantitat que volen o se serveixin ells mateixos el menjar i l’aigua—, i també hem plantejat la necessitat d’un assessorament extern.

Així doncs, en Jordi Mateu, un professional que es dedica a l’assessorament de centres educatius en l’àmbit del que es coneix com educació viva, vindrà un dia al menjador de l’escola per poder observar directament el treball amb els infants i fer-nos propostes de millora. Us informarem també de les xerrades que farà per a les famílies, segur que ens aportarà idees ben interessants i podrem obrir un debat enriquidor entre nosaltres!

Si teniu cap dubte o comentari, us podeu adreçar per correu electrònic a la Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la..

Per a saber més:

ul>

• Obesitat infantil: Expertos advierten que España supera en obesidad infantil a Estados Unidos
  • Menjadors escolars i alimentació: Alimentacion ecológica en comedores escolares
  • Manual d’introducció d’aliments ecològics i de proximitat a les escoles
  • <

ul>