Jornada de reivindicacions

Segona jornada lúdico reivindicativa de les escoles en barracons. Reclamem a la Generalitat la construcció dels edificis definitius

17 | 11 | 2011

L’Escola dels Encants i la resta de centres que estan provisionalment en barracons van tornar a reclamar aquest 26 de novembre la construcció dels edificis definitius en una segona jornada lúdico reivindicativa organitzada conjuntament amb la Federació de Mares i Pares d’Alumnes de Catalunya (FaPaC). Aquesta vegada, es van fer diferents actes arreu de Catalunya. A Barcelona, l’acte de protesta es va fer al Parc de la Maquinista. Els infants i les famílies de les sis escoles que hi van prendre part van participar en un taller per construir la maqueta d’un centre educatiu. Amb caixes de cartró, plastilina, sorra, papers de celofana, pintura, i sobre tot molta imaginació, van construir una escola com la que reclamen per a ells i elles. Un cop acabada, van fer flotar la maqueta en el llac del parc. Després, l’actriu Carme Abril va fer la lectura de la declaració de l’acte, en què es destaca que la necessària racionalització de la despesa pública en temps de crisi "no es pot traduir en un fre indiscriminat a la construcció d’edificis definitius per a escoles que funcionen en instal·lacions que han esdevingut inadequades". Les escoles en barracons van tornar a reclamar que el temps màxim d’estada en aquesta situació de provisionalitat no passi mai dels tres anys. El director general de Centres Públics de la Generalitat, Jordi Roig, ha respost que el curs vinent es treballarà per reduir el nombre de barracons -ara mateix, 1015 a tot Catalunya-. Segons dades del propi Departament d’Ensenyament, hi ha un centre que porta set anys en barracons, sis escoles que sumen sis anys en aquesta situació, i 19 més que en porten cinc.

maqueta_escola

escola_dels_encants_fa_maqueta